For All Major Home Appliances

Miten minusta tuli valmentaja?
Minusta tuli yritysvalmentaja, koska toimiessani mainostoimistossa asiakkuuspäällikkönä turhauduin siihen, että moni asiakkaistamme olisi oppinut muutamalla vinkillä tekemään mainontaa itse.
Vaikka tilaisitkin mainostoimistopalveluita, on hyvä lisätä ymmärrystä digitaalisista alustoista ja digitaalisuudesta ylipäätään. Tämä auttaa valitsemaan sopivia kokonaisuuksia ja miettimään mihin kohtaan tarvitset mahdollisesti ostopalveluita. Haluan auttaa asiakkaitani ymmärtämään ja hoksaamaan itse. Motivoidun siitä, kun näen että asiakkaani oppivat ja innostuvat.
Digitaalisen markkinoinnin strateginen suunnittelija
Vuosien saatossa olen tuottanut paljon erilaista kampanjatoteutuksia, hoitanut mediasuhteita ja vaikuttajaviestintää. En ole graafikko, mutta teen graafisia julkaisuja päivittäin. En ole web-suunnittelija mutta olen tehnyt verkkosivustoja (mm. tämän sivuston). Monipuolisuus ja kokonaisuuksien hallinta on vahvuuteni. Mielen pitää avoimena teini-ikäinen tytär, joka muistuttaa aika ajoin siitä - että mikään ei ole yhtä pysyvää - kuin muutos.
Viimeisen 10 vuoden aikana olen toiminut asiakkuuspäällikkönä Mikkeliläisessä mainostoimistossa, tiedottajana Mikkelin Asuntomessuprojektissa sekä projektipäällikkönä Vuoden Retkikohteena palkitussa luontomatkailuhankkeessa.
"Miksi kukaan ei koskaan kertonut mulle tätä?"
Valmentajaksi siirryin monesta syystä. Suurin motivaattorini olivat pienet yritykset, mikroyrittäjät. Juuri he, joilla on aina liian kiire, jotka ovat välillä ihan pulassa ja jotka eivät tiedä mitä tehdä ja mihin keskittyä, jotta saisivat konkreettisia tuloksia aikaan.
Somemarkkinointi ei ole niin vaikeaa. Muutamilla vinkeillä suurin osa yrittäjistä pystyy ottamaan brändinsä hallintaan ja vastata digimarkkinoinnistaan itse.
Lähtökohtana ovat kuitenkin aina asiakkaideni asiakkaat, joiden käyttäytymisen perusteella eri kanaviin kohdistuvat toimenpiteet ja muu suunnittelu tehdään. Usein digitaalisuuden rinnalla käytetään muitakin markkinointiviestinnän keinoja, sillä toimenpiteet perustuvat tietenkin loppukäyttäjälle, eli asiakkaalle arvoa tuottavaan toimintaan.