For All Major Home Appliances

Idearikas markkinointiviestinnän moniottelija
Restonomi (YAMK)
Valmistuin vuonna 2021 Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta (XAMK) matkailu- ja ravitsemisalan ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon koulutusohjelmasta YAMK-restonomiksi. Opinnäytteessäni keskityin digitaalisen matkailumarkkinoinnin strategiseen suunnitteluun. Sen lisäksi, että sain siitä parhaan mahdollisen arvosanat, oli se myös siihen asti laajin koskaan ylempää tutkintoa suorittavien puolella tehty työ. Voit tutustua siihen alla olevasta linkistä.
Digitaalisen markkinoinnin strateginen suunnittelu: VisitMäntyharju ry:n markkinointistrategia vuosille 2021-2023
Yli 20 vuotta markkinointia ja asiakastyötä
Vuosien saatossa olen tuottanut paljon erilaista markkinointimateriaalia erilaisiin digitaalisiin kanaviin ja sosiaalisen median alustoille, tehnyt kampanjatoteutuksia, hoitanut mediasuhteita ja vaikuttajaviestintää sekä valokuvannut ja videokuvannutkin erilaisia markkinointiviestinnän materiaaleja. Sosiaalisen median alustoista tunnen parhaiten Facebookin ja Instagramin. Mielen pitää avoimena oma teini-ikäinen tytär, joka muistuttaa aika ajoin siitä - että mikään ei ole yhtä pysyvää - kuin muutos.
Viimeisen 10 vuoden aikana olen toiminut asiakkuuspäällikkönä Mikkeliläisessä mainostoimistossa (Kixit Oy), tiedottajana Mikkelin Asuntomessuprojektissa sekä projektipäällikkönä vuonna 2015 palkitussa (Vuoden Retkikohde 2015) luontomatkailuhankkeessa, jossa uudistimme Mäntyharjun ja Repoveden kansallispuiston välisen ulkoilureittiverkoston markkinointimateriaaleineen.
Minulla on paljon kokemusta myös erilaisista matkailualan tehtävistä - aina asiakasrajapinnassa toimimisesta tiiminjohtotehtäviin saakka. Suomen lisäksi olen työskennellyt Norjassa, Espanjassa, Australiassa sekä Uudessa-Seelannissa.
Lähtökohtana ovat kuitenkin aina asiakkaideni asiakkaat, joiden käyttäytymisen perusteella eri kanaviin kohdistuvat toimenpiteet ja muu suunnittelu tehdään. Usein digitaalisuuden rinnalla käytetään muitakin markkinointiviestinnän keinoja, sillä toimenpiteet perustuvat tietenkin loppukäyttäjälle, eli asiakkaalle arvoa tuottavaan toimintaan.